elinorthornberg

Alla inlägg under december 2010

Av elinor thornberg - 12 december 2010 20:22

Hej ! :D


Det är bara 12 dagar kvar till julafton nu , det e sjukt , men ändå kul !! :)

Jag har de mesta av julklapparna klara, bara några små kvar. Så det är skönt! :D

Aja , denna veckan har det varit ganska lugnt i skoolan .. Eller lugnt och lugnt , Vi har haft noprov och soprov , spanskaredovisning och lite andra smålääxor . Det är lugnt för oss nu när vi är vana vid typ massaaaa läxor och så . ;)


Imorgon är det LUCIIIIA , och såklart är man med i skolans luciatåg :D


 



skriver någon gång i veckan , orkar inte mer nu . ;D

ha de bra :D


Av elinor thornberg - 5 december 2010 16:24

Hej ! :)

FÖRLÅTFÖRLÅTFÖRLÅT för att jag inte har bloggat nu på ett bra tag. Har varit mycket i skolan denna veckan. Har även haft fullt upp efter skolan med träning, läxor och sånt. Jag ber om ursäkt för det .


Iallafall , nu är det femte december och bara 19 dagar kvar till julafton. Här hemma börjar julstämningen komma smygandes med gardiner , tomtar och julgodis! Även två ljus brinner i staken idag. Mysigt!! :)


Idag har vi tagit det lugnt här hemma. Mamma har pysslat med gardiner och dukar mm och jag har gjort fudge. De blev jättegoda! :) Senare kommer min kära moster och hälsar på , det ska bli kul! :)


I fredags hade vi matteprov i skolan, det var bara det att mitt under lektionen när det var som tystast så hörde man en låt . Och inte vilken låt som helst utan .... *trumvirvel*



Huvud efter huvud lyftes från pappren , och ett leende smög sig fram på läpparna. Till slut satt hela klassen med ett leende på läpparna och diggade till denna sköna låt. Jag bara älskar den och min helg har bestått till sotr del utan denna! Imorgon klockan 21.00 tror jag är det ett program på teven om Grotesco som gjort låten. Det måste jag se ! :D Det var nog den första och enda mattelektionen som man var glad åt ;) 


 


Min mobil har dött ... :'(
Eller inte dött, dött men den har tappat nätåtkomsten så den kan inte skicka sms, vara inne på internet eller någonting längre. Så nu får jag nöja mig med den här ... 


  

den funkar men jag saknar min x10:a . :(

Vet inget mer jag vill skriva om så nu, KANSKE uppdaterar mer nu i veckan. Har minst lika mycket i skolan denna veckan som kommer . Två prov och runt 5 läxor. JIPPI!!!!! (Y) ;)


Ni får iallafall ha det helt underbart , jag ska gå upp och städa mitt rum nu och lägga in lite låtar på mobilen -.-
& lyssna på - bögarnas fel såklart ! Ha det bra . Kram <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards