elinorthornberg

Alla inlägg under juni 2011

Av elinor thornberg - 22 juni 2011 07:31

Hej ! 

Vilket väder den svenska sommarn bjuder på, verkligen uppfriskande.
Man sover ju bort hela dagarna ju! Men man får göra det bästa av situationen :)

Vi börjar med resultatet av matchen i fredags, det blev 5-0 till oss. :)
Jag gjorde fyra av dem målen :D Emma Petersson gjorde det femte.

Nu är det uppehåll i fotbollen iallafall, skönt! Men längtar ändå lite tills det börjar igen . För er sopm undrar så leder vi fortfarande serien, men vi har två fler matcher spelade än det laget som ligger under oss. Och om dem vinner sina två matcher så tar de ledningen med tre poäng. Men det ska vi se till att de inte gör! :D


   


 I Lördags åkte jag och Ninni med Daniel och morfar till Mohedatrakterna för att kolla rally. Det var ganska kul, det var ett tag sen nu! :) Jag brydde mig inte så mycket om bilarna utan jag tog mest kort, kanske visar ett någon gång !

I söndags dömde jag en elvamannamatch vid tolv, sen åkte jag hem,  duschade och bytte om för att sedan bege mig till stan tillsammans med mamma & moster för att fika i Folkets Park. Där mötte vi även upp Daniel, Jannika och mormor. :) Efter fikat åkte vi och handlade på maxi, och lite senare på kvällen kom Oscar ut till oss för att äta och mysa framför en film. Vid tolv-halvett-tiden skjutsade vi hem honom. 

Men på tal och Daniel och Jannika så fick dem sitt barn inatt, det blev en Elin.
Åh, vad mysigt med en tjej! Allt har gått bra tydligen, inga bekymmer! :D
Grattis, om ni läser min blogg ;)

Ja iallafall, igår gjorde jag inte så mycket. Vi var i stan, och sedan åkte vi ut till mormor och morfar i skede då Daniel ringde och sa att Jannika hade blivit inlagd. Han bad oss komma dit med skötväskorna och det. Det gjorde vi ! :)
Oscar följde med på vägen också :)
 
Idag ska jag in till stan för att träffa Ella, det ska bli roligt att träffa henne igen! :D 

Nu ska jag försöka sova lite till, ha det bra! :D <3 




Av elinor thornberg - 17 juni 2011 04:04

Hej :D 


SOMMARLOOOOOOV, hur underbart !? :DDDD 

Åh, det har varit en underbar kväll. Jag har inte fällt en enda tår, jag tycker detär bättre att vara glad och se framåt istället :)


Såhär gick det iallafall till idag. 

Vid sex på eftermiddagen var det dags för avslutningen i kyrkan. Då kören sjöng, rektorn pratade, vi tog emot våra betyg, andra begåvade elever spelade på sina blåsinstrument och allt sånt där som ALLTID är med på en skolavslutning. Sen när det var slut i kyrkan var vi utanför och tog typ 10000 kort på allt och alla. Efter det åkte vi buss till skolan för att äta trerätters middag! 


Förrätt: Tunnbrödsstubbar med räkfyllning och cantalopemelon. 

Huvudrätt: Kycklingfilé med klyftpotatis och örtkryddad sås. 

Efterrätt: Vanilj&jordgubbsglass med chokladsås.


Det var jättegott alltihop! Mellan huvudrätten och efterrätten hade lärarna ordnat ihop som lite dikter för sina klasser där de berättade lite om ett minne som de har från var och en av eleverna. Det var kul att höra och minnas allt som hände tidigare. 

Vid kvart i tolv gick det bussar in till Folkets Park i stan, vi sj öng hela vägen in. Var hes redan när jag kom in till parken, och bättre blev de ju inte där. Sjöng och dansade , men skitroligt var det iallafall! :D

Vid tre var det slut i parken, ut i regner för att leta reda på bilen jag skulle åka med hem och nu är jag här hemma. Inte ett dugg trött, måste verkligen sova! :o

Imorgon har Robin skolavslutning vid fyra i kyrkan och sen har jag match på kvällen, samling vid sex  @ Myrvalla. :)


Här kommer en bild på min skolavslutningsoutfit !


Klänning - TFNC London
Cykeltights - Family House
Converse - Stayhard.se

Enkelt men ändå snyggt tycker jag!

Nuuu måste jag försöka sova, ha det bra! :D <3 

Av elinor thornberg - 15 juni 2011 22:27

Hej :D <3


Om ett dygn, typ, har vi sommarlov. Det känns riktigt skönt!
Imorgon klockan sex @ Lannaskede kyrka är det avslutning för oss nior. Det ska bli roligt, tror jag . 

Idag var mamma och jag inne i stan och köpte det sista inför skolavslutningen, det kommer nog en massa bilder sen efter, eller en länk till facebook fungerar också ;D


Det blev riktigt bra ihop iallafall, kläderna! :)


Jag har egentligen inte så mycket att skriva idag, det kommer fler inlägg efter kolavslutningen. Då ska jag försöka förklara hur allt gick till och så . :D


Ha det bra så länge! <3





 

Av elinor thornberg - 9 juni 2011 17:12

Hej ! :D


Det åskar och blixtrar ute, gillas inte något alls! Usch vilket äckligt väder det har varit nu i några dagar, bara massa kvav värme och svettigt.


Men nu ska vi inte vara negativa, något positivt är att det bara är tre (!) skoldagar kvar tills det är sommarlov!

Imorgon är det vanlig dag i skolan, men jag ska åka från skolan vid ett för att åka in till stan för att kolla på studenterna! Det ska bli roligt! :D


På måndag är det också vanlig dag i skolan, ocj på måndag kväll har vi klassens dag. Vi ska vara i hemkunskapen och laga tacos och senare bärpajj! Det ska bli gott, hoppas att alla är positiva bara så det inte blir så tråkig stämning som det brukar va i vår klass. :/


Tisdag är vi lediga! :D 


Onsdag är sista dagen i Landsbro skola, då blir det spexx, städning av skåpen , inlämning av nyckeln till skåpet, Inlänmning av alla böcker , brännboll mot lärarna , vattenkrig och massa annat kul! :D 


På torsdag är det avslutningen , då sticker vi först till kyrkan och lyssnar på kören och tar emot betygen och lyssnar på när rektorn ska tjata i tusen år. Men det är trevligt det med! :D Senare åker vi tillbaka till matsalen i skolan och äter trerätters middag och ha det allmänt trevligt! :) Vid tolvtiden åker vi in till parken i Vetlanda och dansar loss riktigt ordentligt ! Det ska bli riktigt roligt :) 


Sen är det SOMMARLOV! :DDDD

Vet ni, jag har ju gaddat mig också!


länk - http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1907953312054&set=t.1638459016&type=1&theater



Nu ska jag kolla ut och njuta av det "fina" vädret! Ha det gött! :D <3 


Ovido - Quiz & Flashcards