elinorthornberg

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av elinor thornberg - 29 juni 2010 21:31

hej ! :) Herre gud, snart e det juli :o. Det är otroligt att åren och mpnaderna kan gå så snabbt! Men sånt e livet, snart är det visst dags för skols igen ... Nej men det känns lite så . ;) Jaja iallafall , Denna veckan har varit underbar här i Kalmar. Vädret, familjen (inkl hundarna) ;), maten, midsommar - Allt har verligen varit helt underbart! :)


Torsdag : Vi kom till Kalmar, gjorde i ordning lite och så. Käkade pizza på kvällen och sedan gick vi och lade oss . Daniel och Jannika sov över här i husvagnen med.

Fredag : Dags att handla inför midsommarafton, jag följde med mormor, morfar och Cilla in till Giraffen för att handla det sista inför midsommarafton. Jag måste säga en sak ... Shit vad dyra jordgubbarna är innan midsommar! :0 , 40 spänn !!!! helt otroligt , men men ...Kvällen var myggig ;) men ändå mysig på alla vis . Vi åt lite midsommarmat och så sen satt vi mest och pratade. Mysigt mysigt !

Lördag : Denna dagen hände det inte alls så mycket, mest slappade och så.

Söndag : Det blev en liten tripp till Ölan, vi kollade mest lite. Pappa ville ha sig ett par nya träskor, så vi köpte det i köptälten. :D Och såklart gick vi in i "klädtältet" med ;´) ... Och såklart hade det varit ett under om Elli hde kommit ut därifrån utan något . Det blev en wcttröja, verkligen jätteskön. Vindtät och helt gjord av polyester , det älskar jag :)


bild :           

260 :-


Förlåt för dåliga bilder, det fortsätter så. :(


Vi gjorde inte mycket mer på söndagen sen.

Måndag : På söndagen åkte vi förbi Ölands djurpark, jag tyckte det verkade ganska intressant. Jag har aldrig varit där medvetande eller vad man ska säga ;) Jag var där när jag var 1-2 år så  jag kommer inte ihåg någonting! :(

Det var ganska kul där , men inte lika kul som jag tänkt mig.  Badlandet var iallafall ganska okej ! :)) Robin, pappa och jag hälsade på en apa som var jättesnabb. Om man stack in handen innanför staketet så stack den ut sin hand jätteförsiktigt genom gallret, men sedan när apan märkte att de kunde nå oss så tog den tag i oss snabbt som ögat! det var ganska läskigt . :D Jaja, Rolig dag iallafall. :)

Tisdag (idag) : Idag vaknade vi rätt sent, åt frukost och sen bestämde vi oss för att cykla in till stan en runda. Vi gick in på baronen, ett köpcentrum med MASSA klädbutiker och sånt. Det gillas av mig om man har mer pengar. Men en tröja blev det iallafall ,  bild kommer här.


  

" BREAK  THE MAINSTREAM , don´t care about tomorrow. " 35 :-


Sedan cyklade vi vidare till Länsmuseumet, vi var mest ute efter Skeppet kronans utställning, men det var inte allt som vi tänkt oss. Orkar inte lägga ut bilder på det, det var inte så intressant ändå. Efter det tog vi en fika, gott!

Sedan var det nog dags för hemfärd, det kändes längre hem  än dit även att vi tog omvägar dit, haha . ;)

En stund senare åkte jag, robin och mamma in till giraffen för att handla till maten. Mamma och robin gick in på jula för att handla en liten ugn till husvagnen medan jag gick in på lindex ;). Hittade denna :


  

49 :-

Nu orkar jag inte skriva mer, .


Imorgon är det dags för hemfärd igen. Ska bli skönt ! Bloggar nog lite imon när vi e hemma. Ska vara med Adelia imorgon med på A-lagsmatchen i Myresjö ;)


Godnatt ! :)



Ovido - Quiz & Flashcards